انتخاب هیتر کابینتی برای سالن های گلخانه
نوشته شده توسط : سیاووش

یکی از مهمترین موارد در انتخاب صحیح سیستم گرمایشی سالن گلخانه، توجه به نیاز گرمایشی سالن است. نیازهای گرمایشی بر اساس نوع گیاهان موجود در سالن ، میزان و رنج دمایی که گیاه در فصول مختلف نیاز دارد ، منطقه ی جغرافیایی ، سوخت در دسترس و همینطور میزان هدررفت انرژی در سالن مشخص میشود.

نوع گیاه و دمای مورد نیاز :

اولین و مهمترین مورد در انتخاب سیستم گرمایشی توجه به نوع گیاه و نیاز آن می باشد. برخی از گیاهان بخصوص گیاهانی که به عنوان کشت گلخانه ای و به منظور تولید مواد گلخانه ای در فصل زمستان کشت میشوند، نیازمند دمایی پایدار و مشخص در تمام طول روز می باشند. برای مثال گیاهای همچون خیار نیازمند دمایی مابین 25 تا 18 درجه در طول روز و شب می باشد و در صورت افت دما از این مقدار گیاه دچار مشکلات بسیاری شده و امکان آسیب جدی به آنها وجود دارد.

در مقابل گیاهانی همچون کاکتوسها که در فصل زمستان نیاز به خواب زمستانی دارند امکان تحمل دمای 10 درجه ای را دارا می باشند. توجه کنید که این مقدار دما باعث میشود که گیاه به خواب رود، در نتیجه رشدی نداشته و آبیاری و کوددهی ان نیز کم میشود. سپس همین گیاه پس از پایان فصل زمستان و با بیدار شدن از خواب زمستانی بهترین گلدهی و رشد را خواهد داشت.

پس مشاهده ی میشود که در انتخاب سیستم گرمایشی ، نوع گیاه اهمیت زیادی دارد و امکان دارد شرایط را به کلی متفاوت کند.

منطقه جغرافیایی :

منطفه ی جغرافیایی نیز مشخصا اهمیت بسیار بالایی از این جهت دارد. در مناطق سردسیری نیاز به سیستم های گرمایشی قوی تری وجود دارد چراکه دمای شبانه افت بسیار زیادی داشته و نیاز است که دما به مقدار بیشتری افزایش یابد.

اگر گلخانه در قسمتی قرار داشته باشد که شرایط باد خیزی زیادی دارد، امکان وزش باد و در نتیجه افزایش نفوذ سرما به داخل گلخانه بسیار افزایش می یابد. از این رو در انتخاب محل گلخانه نیز باید دقت بیشتری کرد وگرنه هزینه های اینده چنین مکان هایی بیشتر از شرایط عادی خواهد بود.

سوخت در دسترس :

سوخت و نوع آن نیز در سیستم گرمایشی اثر مهمی دارد. برای مثال مکان هایی که امکان دسترسی آسان به گاز شهری را دارند، شرایط گرم کردن گلخانه در آنها بسیار آسان است. اما اگر این دسترسی وجود نداشته باشید نیاز به تهیه سوخت با تانکرهای گازوئیل و نفت به صورت سهمیه ای باید انجام گیرد که دردسر های خود را دارد.





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: